Geschreven door 14h43 Horloges

Fysieke winkels in het digitale tijdperk

Verken de wereldwijde horlogetrends, van Dubai tot München.

Het Watches and Wonders salon, voorheen bekend als SIHH, in Genève heeft het voortouw genomen en lijkt een monopolie te hebben op het hoogste segment, sinds Baselworld – de voormalige reus van de horlogetentoonstellingen met tot wel 1.700 exposanten van allerlei aard – ophield te bestaan. Maar sindsdien zijn er andere initiatieven ontstaan, van alle niveaus.

Jules Gevaert
©BelgaImage

Na Baselworld wordt Watches and Wonders in Genève de toevluchtsoord voor horlogemerken.

Tussen digitale presentaties en fysieke beurzen evolueert de horloge-industrie, waarbij kwaliteit en directe interactie de voorkeur krijgen ondanks een veranderende context.

Ontdek hoe de horloge-industrie zich aanpast en gedijt in deze nieuwe omgeving.

New formulas

De horloge-industrie herdefinieert zich in Genève met Watches and Wonders, waar 250 tot 300 merken samenkomen in innovatieve salons en luxe suites.

Time to Watches, in zijn derde editie, en andere onafhankelijke evenementen zoals Watchmakers United en Geneva Watch Days, getuigen van de vitaliteit van de sector.

Time to Watches bevindt zich al in zijn derde editie en telt al een vijftigtal exposanten.

De wereldwijde horloge-industrie strekt zich uit buiten Zwitserland, met evenementen zoals Dubai Watch Week en Inhorgenta in München.

Jean-Pierre Lutgen onthult daar WatchPeople, waarbij hij zich voegt bij prestigieuze merken in een nieuw tijdperk van horlogepresentaties.

Visited 19 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close