Somi Sim

Geschreven door 15h26 Cultuur, Horloges, Ontwerp

De uurwerkenindustrie in het hart van de cultuur

Ontdek het culturele engagement van luxe horlogemerken, waar kunst en prestige samenkomen voor een …

De wereld van luxe horloges maakt gebruik van diverse kanalen om de kwaliteit en het prestige van haar producten te promoten. Sommige merken erkennen ook de impact van culturele betrokkenheid op hun imago. Focus op de artistieke smaak van vier toonaangevende spelers in de sector.

Serge Vanmaercke

Ontdek het culturele engagement van luxe horlogemerken, waar kunst en prestige samenkomen voor een ongeëvenaarde wereldwijde bekendheid. Ontdek de samenwerkingen en initiatieven die de tijd overstijgen en het imago van deze luxe iconen vormgeven.

Rolex, actief in de wereld van cultuur, werkt samen met prestigieuze instellingen en invloedrijke persoonlijkheden. Haar ‘Mentor and Protégé Arts Initiative’, opgericht in 2002, bevordert samenwerkingen tussen gerenommeerde en opkomende kunstenaars. Op dit moment is Anne Lacaton de mentor van Arine Aprahamian binnen dit initiatief.

Anne Lacaton & Arine Aprahamian

Op cultureel gebied blijft een van de grootste projecten voortgekomen uit de horloge-industrie zeker de Mentor and Protégé Arts Initiative.

Mark Ronson (voorprofiel)

Traditioneel en eigentijds

Audemars Piguet, leider in luxe horloges, viert de samensmelting van kunst en precisie. Hun nieuwe museum, ontworpen door het architectenbureau BIG, en de samenwerking met producer Mark Ronson, weerspiegelen hun betrokkenheid bij hedendaagse kunst en cultuur.

Een verleden dat nog steeds aanwezig is

Breguet, een iconisch merk, combineert zijn horloge-erfgoed met moderne kunst door samen te werken met Frieze. Hun stand, waar traditie en moderniteit samenkomen, illustreert perfect de evolutie van Breguet in de wereld van de hedendaagse kunst.

Somi Sim devant l'exposition Breguet au salon d’art contemporain Frize

Tokio Myers, multi-instrumentalist, heeft gespeeld met Kanye West, Amy Winehouse en Sting.

Tokio Myers jouant de ses instruments de musique

Gulden snede in muziek

Jaeger-LeCoultre, in haar initiatief “Made of Makers”, combineert de kunst van het horloge maken met muziek. De samenwerking met Tokio Myers, geïnspireerd door de gulden snede, belichaamt het streven van het merk naar innovatie en artistieke creativiteit, waarbij het zijn zoektocht naar uitmuntendheid weerspiegelt.

Visited 15 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close