Ontdek het culturele engagement van luxe horlogemerken, waar kunst en prestige samenkomen voor een ongeëvenaarde wereldwijde bekendheid. Ontdek de samenwerkingen en initiatieven die de tijd overstijgen en het imago van deze luxe iconen vormgeven.
Rolex, actief in de wereld van cultuur, werkt samen met prestigieuze instellingen en invloedrijke persoonlijkheden. Haar ‘Mentor and Protégé Arts Initiative’, opgericht in 2002, bevordert samenwerkingen tussen gerenommeerde en opkomende kunstenaars. Op dit moment is Anne Lacaton de mentor van Arine Aprahamian binnen dit initiatief.
Op cultureel gebied blijft een van de grootste projecten voortgekomen uit de horloge-industrie zeker de Mentor and Protégé Arts Initiative.
Traditioneel en eigentijds
Audemars Piguet, leider in luxe horloges, viert de samensmelting van kunst en precisie. Hun nieuwe museum, ontworpen door het architectenbureau BIG, en de samenwerking met producer Mark Ronson, weerspiegelen hun betrokkenheid bij hedendaagse kunst en cultuur.
Een verleden dat nog steeds aanwezig is
Breguet, een iconisch merk, combineert zijn horloge-erfgoed met moderne kunst door samen te werken met Frieze. Hun stand, waar traditie en moderniteit samenkomen, illustreert perfect de evolutie van Breguet in de wereld van de hedendaagse kunst.
Tokio Myers, multi-instrumentalist, heeft gespeeld met Kanye West, Amy Winehouse en Sting.
Gulden snede in muziek
Jaeger-LeCoultre, in haar initiatief “Made of Makers”, combineert de kunst van het horloge maken met muziek. De samenwerking met Tokio Myers, geïnspireerd door de gulden snede, belichaamt het streven van het merk naar innovatie en artistieke creativiteit, waarbij het zijn zoektocht naar uitmuntendheid weerspiegelt.